Podstawowe zadania Wydziału Organizacyjnego
Telefon: 87 621 83 07, pokój 248.
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1. Zapewnia sprawną obsługę interesantów Starostwa
- stwarza życzliwy i przyjazny klimat interesantom zgłaszającym się do Starostwa ze swoimi sprawami,
- udziela interesantom niezbędnych informacji, gdzie mogą załatwiać swoje sprawy,
- po rozpoznaniu przedmiotowym sprawy, kieruje interesantów do właściwych Wydziałów lub jednostek organizacyjnych Powiatu, a także do innych urzędów i instytucji, uprawnionych do załatwienia sprawy zgłoszonej przez interesanta,
- udziela pomocy przy załatwianiu spraw osobom niepełnosprawnym, schorowanym i w podeszłym wieku,
- organizuje przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski,
- na życzenie interesantów, wydaje im niezbędne druki formularzy oraz udziela pomocy przy ich wypełnianiu konsultując się z odpowiednimi pracownikami,
- w porozumieniu z merytorycznymi pracownikami Wydziałów ustala przybliżone lub konkretne terminy załatwienia spraw wniesionych przez interesantów Starostwa, to jest daty odbioru decyzji administracyjnych, zezwoleń, pozwoleń, zaświadczeń itp.,
- udziela informacji i kontaktuje interesantów z Naczelnikami Wydziałów bądź właściwymi rzeczowo ich pracownikami o możliwości uzyskania szczegółowych wyjaśnień na temat załatwianej sprawy, wymaganych dokumentach, przysługujących stronie prawach między innymi do przeglądania akt sprawy w każdym stadium postępowania, wnoszenia zażaleń,
2. Organizuje sprawne funkcjonowanie Starostwa.
3. Prowadzi obsługę biurową Rady Powiatu i jej Komisji.
4. Prowadzi obsługę biurową Zarządu Powiatu i Starosty.
5. Prowadzi sprawy kadrowe Starostwa.
6. Realizuje zadania z zakresu Ochrony Informacji Niejawnych.
7. Realizuje zadania z zakresu Zarządzania Kryzysowego i w dziedzinie spraw obronnych.
8. Zapewnia realizację zadań związanych z obroną cywilną.
9. Realizuje zadania w dziedzinie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpowodziowej oraz przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu.
10. W zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:
- opracowuje i realizuje plany finansowe budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału,
- administruje terenem i budynkami Starostwa oraz finansuje koszty ich utrzymania,
- prowadzi odpowiednią dokumentację oraz zapewnia przestrzeganie w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz innych informacji i instrukcji,
- realizuje całokształt spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- prowadzi sprawy związane z zaopatrzeniem materiałowo - technicznym i zakupami sprzętu, konserwacją wyposażenia oraz zabezpieczenia mienia Starostwa stosownie do obowiązujących przepisów,
- realizuje zadania w zakresie zabezpieczenia i ochrony budynku Starostwa, stosownie do wymogów ustawy o ochronie informacji niejawnych i odpowiednich zarządzeń Starosty,
- załatwia całokształt spraw związanych z pieczęciami urzędowymi i innymi pieczęciami,
- gospodaruje drukami, formularzami i materiałami biurowymi oraz prowadzi ewidencje przekazania ich Wydziałom Starostwa,
- gospodaruje taborem samochodowym,
- wdraża postęp techniczny w pracy Starostwa,
- prowadzi archiwum Starostwa,
- zabezpiecza łączność telefoniczną, faksową, elektroniczną i inną powszechnie dostępną,
- prowadzi Sekretariat Starostwa i wykonuje obsługę kancelaryjną Starostwa:
- zapewnia dla interesantów właściwą informacje wizualną, jak np.: tablice ogłoszeń, informacyjne, wywieszki,
- prowadzi całokształt spraw związanych z realizacją zadań dotyczących zamówień publicznych dla Starostwa,
- prowadzi biuro rzeczy znalezionych.
11. W zakresie pozostałych spraw:
- realizuje zadania Starosty wynikające z przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, a zwłaszcza przygotowuje zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym,
- przygotowuje pozwolenia w drodze decyzji administracyjnej na przeprowadzanie zbiórek publicznych na obszarze Powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę,
- przyjmuje informacje o wyniku zbiórki i sposobie zużytkowania zebranych datków,
- podejmuje wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowane przedsięwzięcia zabezpieczenia imprezy masowej,
- przygotowuje dla Rady Powiatu projekt uchwały o zakazie przeprowadzania imprez masowych na terenie Powiatu lub jego części dla określonego organizatora w przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z przeprowadzoną imprezą masową,
- prowadzi obsługę biurową Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającą zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym,
- przygotowuje harmonogram dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu,
- realizuje zadania Starosty w zakresie promocji i ochrony zdrowia,
- organizuje przewóz osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do najbliższego szpitala mającego prosektorium.
Formularze i załączniki:
Zezwolenie na sprowadzenie zwłok z zagranicy [pdf, 120.77 KB]
Biuro Rzeczy Znalezionych [pdf, 103.6 KB]